Servicii Administrative și de Secretariat

Standardul profesional:

  • Asistent manager va fi apt să organizeze, administreze serviciul de secretariat în instituţii publice, private, unităţi economice etc.;
  • Va manifesta toleranţă, respectând deontologia profesională în comunicare;
  • Va demonstra competenţă profesională;
  • Va utiliza tehnologii moderne în organizarea activităţii manageriale.

Competenţe profesionale:

La finalizarea studiilor absolventul este capabil să:

  • Posede cunoştinţe teoretice din domeniul ştiinţelor administrative, juridice, economice;
  • Cunoască sistemul administraţiei publice din Republica Moldova;
  • Identifice cadrul legislativ din domeniul profesional;
  • Utilizeze noile tehnologii informaţionale în activităţi practice;
  • Demonstreze capacitate de a lua decizii, orientate spre perfecţionarea sistemului de administrare;
  • Organizeze în mod calificat şi politicos primirea cetăţenilor în audienţă, şedinţele de lucru ale administraţiei etc.

Oportunităţi de angajare:

  • Referenţi în relaţii cu publicul, lucrători în arhive;
  • Inspectori în organele de înregistrare a actelor de stare civilă, secretari;
  • Specialişti  în gestiunea resurselor umane, asistenţi ai managerului;
  • Lucrători de cancelarie, grefieri în instanţele judecătoreşti.